Ny formand m/k søges til Røde Kors Præstø

I Røde Kors i Præstø har vi et godt fællesskab med en række aktiviteter. Vi driver tre genbrugsbutikker, som samlet har en årlig omsætning på mere end en million. Vi organiserer sociale aktiviteter rettet mod forskellige grupper af mennesker i vores lokalområde, og så hjælper og understøtter vi det humanitære arbejde ude i verden.

Vi leder lige nu efter en lokalt forankret formand m/k, som har lyst til stå i spidsen for bestyrelsens arbejde. Vi er en flok engagerede frivillige, der alle bidrager med forskellige kompetencer, og som formand går du ind i et inspirerende lokalt fællesskab med et stærkt netværk og et vedvarende arbejde med at præge den lokale sociale udvikling. Har du ikke allerede et godt lokalkendskab til vores område, så får du det hurtigt.

Røde Kors er Danmarks største humanitære organisation, og du kommer derfor også til at indgå i et netværk på tværs af landet, med mulighed for gode oplevelser med andre formænd og frivillige på kryds og tværs.

Som formand for bestyrelsen er det dit ansvar at hjælpe bestyrelsen til at strukturere sit arbejde. Det gør du ved at holde overblik over hele vores indsats og lokale organisation. Du er vores talerør til kommunen og andre samarbejdspartnere, og du har en vigtig rolle i at samle trådene på tværs af aktiviteter, understøtte aktivitetslederne i deres arbejde og bidrage til udvikling og opstart af nye projekter.

Vi søger en formand m/k, som er

• god til at motivere, koordinere og understøtte igangværende aktiviteter
  • som har overblik og forståelse for de enkelte grupper
  • er tålmodig, rummelig og fordomsfri
  • empatisk og god til at lytte og samarbejde
  • god til kommunikation med de mange forskellige personligheder som vor organisation består af

Den nye leder vil træde ind i et fællesskab af 200 dedikerede frivillige, hvor vi har det sjovt og passer godt på hinanden. Vil du høre mere? Så kontakt vores konstituerede formand Vibeke Michaelsen på 29 25 86 69 eller vores Røde Kors regionskonsulent Bo Hansen på 40 50 69 28.